Tien Europese stede inspireren elkaar om innovatieve strategieën te ontwikkelen die de detailhandel in middelgrote steden nieuw leven inblazen.
De steden die deelnemen aan het RetailLink-netwerk (een project in het URBACT-programma) zullen geïntegreerde actieplannen ontwikkelen om het concurrentievermogen van kleine en/of onafhankelijke detailhandelsbedrijven te vergroten, aangezien ze een belangrijke economische drijfveer zijn.
Het werkterrein van het project omvat onder meer regelgeving, werkgelegenheid, stadsplanning, beheer van openbare ruimten, mobiliteit, culturele en creatieve industrieën en participatie van burgers. Onze multi-stakeholderbenadering verenigt publieke sector, particuliere sector, detailhandel en grote commerciële exploitanten, consumenten of culturele en creatieve industrieën.
We hebben deze videoproductie gefilmd in het congrescentrum de Tamboer in Hoogeveen, maar ook de andere videobeelden zijn door FP Creation gemaakt. Er zijn zelfs beelden in-gemonteerd van 2011! Ook enkele timelapses van de zaal in de Tamboer, in het centrum van Hoogeveen.
De animaties en overgangen zijn gemonteerd in After Effects.